Zgodnie z umową podpisaną w Opolu, nadzór nad opracowaniem dokumentacji projektowej i robotami budowlanymi prowadzić będzie wrocławski EKOCENTRUM. Wartość umowy to 9,5 mln złotych.

Modernizacja odcinka Opole – Kędzierzyn Koźle na międzynarodowej trasie E 30 jest największą inwestycją PLK w województwie opolskim. Prace będą prowadzone na 44 kilometrach linii kolejowej i obejmą m.in. wymianę torów, sieci trakcyjnych, urządzeń zabezpieczających i sterowania ruchem. Linia zostanie dostosowana do składów poruszających się z prędkością do 160 km/h. Dzięki temu podróż z Kędzierzyna-Koźla do Opola skróci się o połowę.

Według przedstawionych w Opolu założeń, modernizacji zostanie poddanych 27 przejazdów kolejowo-drogowych, a 66 obiektów inżynieryjnych - w tym mosty i wiadukty - zostanie odnowionych. Zwiększy się przepustowość trasy, którą obecnie przejeżdża 80-90 pociągów (w tym 50 pasażerskich) na dobę. Prace obejmą również przebudowę największego mostu kolejowego nad Odrą w Opolu. Plany zakładają dobudowanie nowej konstrukcji mostowej. Każdy z dwóch torów będzie na osobnym moście.

Projekt przewiduje także podniesienie komfortu podróżnych. Na stacjach i przystankach przy modernizowanej trasie pojawią się nowe ławki, wiaty i oświetlenie. Perony zostaną przystosowane do korzystania z nich także przez osoby niepełnosprawne.

Reklama

Obecnie trwa opracowanie dokumentacji budowlanej. Pierwsze prace przy modernizacji linii powinny rozpocząć się we wrześniu 2018 roku. Zakończenie projektu zaplanowano na 2021 rok. (PAP)

autor: Marek Szczepanik

edytor: Jacek Ensztein