"Budowa tego fragmentu S2 to największa inwestycja drogowa w stolicy realizowana z rządowym wsparciem. Pozwoli dokończyć południową część obwodnicy Warszawy. To wielkie usprawnienie przede wszystkim dla mieszkańców miasta i okolicznych miejscowości, ale także dla ruchu tranzytowego, który zostanie wyprowadzony poza arterie przebiegające przez centrum" - powiedział minister Jerzy Kwieciński, cytowany w komunikacie.

Warszawski odcinek drogi S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska (bez węzła) powstanie do 2020 roku. Unijny wkład w jego sfinansowanie wyniesie 1,7 mld zł z Programu Infrastruktura i Środowisko. W ramach projektu powstanie m.in. kolejna przeprawa przez Wisłę, na południe od Mostu Siekierkowskiego, podano także.

"Jednocześnie KE potwierdziła unijne dofinansowanie budowy kolejnych części dróg ekspresowych S6 i S17" - czytamy dalej.

Pierwsza z nich to odcinek Goleniów – Kiełpino na trasie ze Szczecina do Koszalina. Wartość tej inwestycji to 1,18 mld zł, a wkład UE 537,73 mln zł. Druga – to fragment połączenia Warszawa-Lublin, pomiędzy Garwolinem a Kurowem. Kwota przeznaczona na tę budowę opiewa na 2,28 mld zł, w tym dotacja z UE wyniesie 1,2 mld zł, podano również.

"To bardzo ważne trasy, które docelowo nie tylko połączą silne ośrodki gospodarcze w regionach, ale staną się osią rozwoju także dla obszarów, przez które przebiegają. Dostępność transportowa i komunikacyjna to jeden z kluczowych warunków dla przedsiębiorców szukających dogodnych lokalizacji do uruchamiania inwestycji i prowadzenia biznesu. Do końca obecnej perspektywy finansowej droga nr 17  uzyska parametry drogi ekspresowej na całym odcinku pomiędzy Warszawą a Lublinem" - dodał Kwieciński.

Dotychczas Komisja Europejska wydała już 61 decyzji zatwierdzających unijne współfinansowanie dużych projektów realizowanych w krajowym programie Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, podsumowano.