"Do końca tego roku zostanie wybrany wariant realizacyjny dla warszawskiej linii średnicowej" - powiedział Merchel.

"Przed nami podjęcie decyzji, czy chcemy modernizację przeprowadzić szybko, ale bardziej uciążliwie dla mieszkańców, czy rozłożoną w czasie, ale przeprowadzaną +łagodniej+. O tym będziemy mogli porozmawiać na jesieni tego roku, kiedy będziemy znali koncepcję przedstawioną przez projektanta" - dodał.

W rozmowie z PAP prezes przyznał, że w zależności od wariantu, modernizacja mogłaby potrwać od trzech do sześciu lat.

Podstawowym celem modernizacji jest poprawa przepustowości linii, tak żeby więcej pociągów mogło nią kursować. Obecnie jest to 14-16 pociągów na godzinę. Po modernizacji "średnicą" będą mogły przejeżdżać 24 pociągi w ciągu godziny.

PKP Polskie Linie Kolejowe na początku stycznia tego roku podpisały umowę na wykonanie dokumentacji projektowej oraz prowadzenie nadzoru autorskiego dla realizacji przebudowy linii średnicowej w Warszawie. Wartość tej umowy to 22 mln zł.

Modernizacja warszawskiej linii średnicowej ma się rozpocząć w 2020 roku. Na razie nie wiadomo jeszcze, czy linia średnicowa w czasie przebudowy zostanie w całości zamknięta.

PKP PLK zamierzają przed rozpoczęciem remontu linii średnicowej zakończyć remont tak zwanej linii obwodowej, co ma to odciążyć część biegnącą przez centrum na czas remontu.(PAP)

autorzy: Łukasz Pawłowski

edytor: Bożena Dymkowska