Minister rolnictwa Marek Sawicki zapowiedział, że we wtorek rząd zajmie się projektem ustawy o funduszach promocji. Mają one promować polską żywność na świecie.

Sawicki powiedział, że w czwartek projekt ten przyjął Komitet Stały Rady Ministrów.

Podczas jubileuszu pięciolecia rankingów mleczarskiego oraz mięsnego dwutygodnika "AgroTrendy" minister podkreślił, że promocja polskich artykułów żywnościowych na rynkach światowych ma istotne znaczenie dla rozwoju przemysłu spożywczego.

Resort rolnictwa pracował nad tym projektem od początku 2006 r. Kolejna wersja była już bliska uzgodnienia w czerwcu ub.r., ale organizacje branżowe nie poparły resortowego rozwiązania. Wcześniej do niektórych propozycji resortu miał zastrzeżenia minister finansów.

Zdaniem Sawickiego, tym razem rząd powinien przyjąć projekt. Podkreślił, że "bez tej ustawy Polska nie skorzysta ze środków unijnych", a nie ma na ten cel pieniędzy z budżetu.

Reklama

Minister uważa, że lekarstwem na kryzys jest m.in. przyspieszenie rozpatrywania wniosków od rolników i przemysłu przetwórczego na wsparcie inwestycji ze środków UE. Obiecał, że kolejny nabór wniosków na ten cel zostanie przyspieszony. Jego zdaniem, teraz jest najlepszy okres na inwestowanie, ale nie po to, by mieć zyski w tym roku, ale za dwa-trzy lata.

W czwartek podczas jubileuszowej gali podsumowano wyniki 5 dotychczasowych edycji konkursu. W branży mleczarskiej na 1. miejscu znalazły się dwie firmy: spółka Danone oraz Spółdzielnia Mleczarska Mlekowita. W branży mięsnej były to: Polski Koncern Mięsny Duda SA z Grąbkowa oraz Zakłady Przemysłu Mięsnego JBB Import-Eksport Łyse.