Społeczna ocena banków w ciągu minionego roku uległa znaczącej poprawie, a zaufanie wobec banków pozostaje na stabilnym poziomie - wynika z badania opinii publicznej "Reputacja sektora bankowego", przedstawionego podczas wtorkowej konferencji Związku Banków Polskich.

Z przeprowadzonego na przełomie marca i kwietnia br. badania wynika, że ocena reputacji banków wyniosła w tym pomiarze 44 punkty (miarą był tzw. Indeks TRI*M), o 6 punktów więcej, niż rok wcześniej.

Jak podkreślał prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz, to znacznie więcej niż 21 punktów w wyjściowym badaniu, przeprowadzonym w 2012 roku.

"Społeczna ocena banków jest korzystniejsza niż w minionym roku i jest to trwały trend" - komentował Marcin Idzik z firmy Kantar TNS, która przeprowadziła badanie.

Poprawa reputacji wynika przede wszystkim z tego, że "w ubiegłym roku odnotowano wyraźną poprawę w sferze jakości obsługi klienta i zadowolenia z codziennego korzystania z usług bankowych" - informuje komunikat z badań. Ponadto odnotowano spadek negatywnych incydentów w relacji bank-klient.

Reklama

Z badania wynika także, że wskaźnik zaufania do banków utrzymał się na dotychczasowym poziomie - 63 proc. Polaków (wzrost o 1 pkt proc.) deklaruje zaufanie do banków działających w Polsce, natomiast 26 proc. respondentów jest nieufnych wobec banków.

Badanie wykazało też, że najmniejszym zaufaniem cieszą się SKOK-i (20 proc. badanych im ufa, 59 proc. nie ufa) i firmy pożyczkowe (14 proc. im ufa, 73 proc. nie ufa).

>>> Czytaj też: Symboliczna danina od milionerów. Podatek na solidarność nie rozwiąże problemów