Pierwszy rejsowy samolot LOT-u z Norymbergi wylądował na warszawskim Lotnisku Chopina w poniedziałek przed południem.

Polski przewoźnik do obsługi tego kierunku będzie wykorzystywał – w zależności od zainteresowania połączeniem - samoloty typu Embraer 170 i 175, które mają na pokładzie odpowiednio: 70 i 82 fotele. Czas podróży to ok. 1 godz. 40 minut. Samolot startuje z Warszawy o godz. 8.15 i 17.40, a z Norymbergi o 10.30 i 19.55. W weekendy LOT będzie wykonywał jeden rejs dziennie.

Jak tłumaczy spółka, oferta LOT-u skierowana jest zarówno do pasażerów biznesowych, jak też podróżujących w celach turystycznych.

"Norymberga to istotne centrum targowo-kongresowe w Bawarii Północnej. To miasto jest też jednym z ważniejszych ośrodków biznesowych i naukowych w Niemczech. To tutaj swoje siedziby i oddziały mają wielkie koncerny jak Adidas, Siemens i Bosch. Jesteśmy coraz mocniejsi na rynku niemieckim. Naszym największym atutem jest stale rosnącą siatka połączeń oraz największy port przesiadkowy w Europie Środkowo-Wschodniej" - powiedział cytowany w komunikacie dyrektor biura komunikacji LOT Adrian Kubicki.

Reklama

Jak podkreśla Kubicki, uruchomienie połączenia między Warszawą a Norymbergą to element strategii rentownego wzrostu na lata 2016-2020, którą konsekwentnie wdraża polski przewoźnik. Zgodnie z jej założeniami, LOT planuje stać się linią pierwszego wyboru nie tylko dla pasażerów podróżujących z Polski, ale również innych krajów w regionie.

Oprócz Norymbergi, LOT w Niemczech lata do Berlina, Frankfurtu, Monachium, Dusseldorfu, Hamburga i Stuttgartu. Na 4 czerwca zaplanowany jest rejs inauguracyjny do Hanoweru - będzie to ósmy kierunek do Niemiec polskiego przewoźnika.

Jak podała spółka, łącznie na trasach z i do Niemiec polski przewoźnik przewiózł w I kw. br. prawie 200 tys. pasażerów. Przyrost ruchu pasażerskiego LOT-u między Polską a Niemcami wyniósł w tym czasie ponad 150 proc.

Od początku 2016 r. polski przewoźnik ogłosił uruchomienie 58 połączeń, wśród których znalazły się bezpośrednie rejsy z Warszawy do Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru (do tego miasta LOT zacznie latać od 15 maja), z Krakowa do Chicago, z Rzeszowa do Newark oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago. W tym roku LOT ogłosił uruchomienie ośmiu nowych tras: z Warszawy do Billund, Hanoweru, Moskwy (Domodiedowo), Zaporoża, Skopje i Podgoricy, z Krakowa do Budapesztu i z Bydgoszczy do Kijowa (Żuliany).

W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, co oznacza wzrost o ponad jedną czwartą w ciągu roku. Do 2020 r. przewoźnik planuje przekroczyć liczbę 10 mln pasażerów rocznie.

Spółka zatrudnia prawie 3 tys. pracowników w kilkudziesięciu krajach na całym świecie.

LOT posiada w swojej flocie 54 samoloty. Najnowszym jest odebrany w ubiegłym tygodniu od Boeinga dreamliner w wersji 787-9 z 294 fotelami na pokładzie. To największy samolot w barwach LOT-u. W 2018 r. do floty narodowego przewoźnika dołączy 11 kolejnych maszyn wąsko- i szerokokadłubowych: pięć Embraerów 195, dwa Bombardiery Q400, jeden B787-9 Dreamliner i trzy B737 MAX 8. W roku 2019 flota powiększy się o kolejne cztery B787-9 oraz jeden B737 MAX 8.

Udziałowcami PLL LOT są: Skarb Państwa (99,856 proc. akcji) oraz TFS Silesia (0,144 proc. akcji).(PAP)

autor: Aneta Oksiuta

edytor: Dorota Skrobisz