Warszawa, 17.05.2018 (ISBnews) - TXM odnotowało 13 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2018 r. wobec 11,92 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 12,89 mln zł wobec 12,93 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 73,36 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 72,38 mln zł rok wcześniej.




"W czwartym kwartale 2017 roku zostały podjęte działania zmierzające do zahamowania spadków sprzedaży z metra jaki TXM notowała przez cały rok. Jednak wyraźne odwrócenie trendu - przyrostu sprzedaży, a nie wyhamowanie spadków - nastąpiło w marcu 2018 r" - czytamy w raporcie.


Działania zmierzające do poprawy wyników podjęte zostały we wszystkich obszarach - także kosztów, dodano.

Reklama

"W ujęciu r/r ich poziom wzrósł o 1 % ( + 0,5 mln zł). Największe zmiany obecnie można zaobserwować:

- We wzroście kosztów centrali PL o 0,9 mln zł, gdzie 0,8 mln zł to wzrost kosztów marketingowych, który jest efektem braku akcji marketingowych – druku i dystrybucji gazetki - w lutym i styczniu 2017 roku

- Braku kosztów sieci (-1 mln zł ) oraz centrali (-0,1 mln zł) w związku z likwidacją działalności na rynku czeskim,

- Oszczędności (-0,2 mln zł,-3% na m2) w kosztach sieci polskiej, przy średniej powierzchni handlowej na poziomie +2%

- Wzrost kosztów (+ 1 mln zł,-6% na m2) związanych ze wzrostem (+ 36%) powierzchni sieci handlowej na rynku rumuńskimi

- Wzrost kosztów (+0,1 mln zł,-3% na m2) ze wzrostem (+13%) powierzchni sieci handlowej na rynku słowackim

Należy tutaj pokreślić, iż efekty toczonych projektów optymalizujących koszty są już widoczne choćby przez pryzmat spadającego kosztu z metra sieci handlowej, ale ich pełen efekt będzie można zaobserwować w kolejnych okresach, gdyż część z nich miała swój początek dopiero w pierwszym lub na przełomie pierwszego i drugim kwartału 2018 roku" - czytamy dalej.


W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2018 r. wyniosła 13,38 mln zł wobec 11,74 mln zł straty rok wcześniej.


Grupa TXM jest właścicielem sieci TXM textilmarket - drugiej największej na polskim rynku sieci odzieżowych sklepów dyskontowych. Jego większościowym akcjonariuszem jest Redan. Spółka jest notowana na GPW od grudnia 2016 r.
(ISBnews)