Najkorzystniejszą cenę za budowę siedmiokilometrowego odcinka pod ul. Świętokrzyską, dnem Wisły i Targową zaproponowało konsorcjum, w skład którego wchodzi włoski koncern Astaldi, turecki Gulermak i polskie Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. To ponad 4,1 mld zł, czyli o ponad 450 mln zł więcej, niż przewidywał miejski kosztorys.

- Ta "dopłata" jest w zasięgu miasta. Trwają już wstępne przymiarki budżetowe - mówi "ŻW" wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. - Poczekajmy jednak na wynik prac komisji przetargowej - zastrzega.

Jak dowiedziało się nieoficjalnie "ŻW", ratusz dał już zielone światło dla budowy drugiej linii za 4,1 mld zł (musi się jeszcze zgodzić Rada Warszawy). Taką kwotę typowali nawet niektórzy specjaliści z Metra Warszawskiego. Według nich, oficjalny kosztorys przy drugim przetargu nadal był niedoszacowany.