FlixBus miał 2 mln pasażerów w Polsce w I poł. br., rozszerza siatkę połączeń



Warszawa, 21.06.2018 (ISBnews) - FlixBus miał ok. 2 mln pasażerów w Polsce w I połowie 2018 r., podał przewoźnik. W tym czasie pozyskał 11 lokalnych partnerów autobusowych i otrzymał ponad 30 zezwoleń na przejazdy w ramach nowej siatki połączeń, która obejmie co najmniej 130 destynacji, w tym ok. 70 nowych miejscowości w Polsce i 20 za granicą.

"Nasza nowa siatka połączeń obejmie łącznie co najmniej 130 destynacji w ramach ponad 40 krajowych i międzynarodowych tras. Znajdą się w niej nie tylko największe aglomeracje, takie jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań czy Trójmiasto, lecz także małe miejscowości, dotychczas słabo skomunikowane, jak np. Grudziądz, Mława czy Busko-Zdrój" - powiedział dyrektor zarządzający FlixBus Polska Michał Leman, cytowany w komunikacie.

"Nowe połączenia FlixBusa w Polsce będzie realizować 18 lokalnych partnerów autobusowych. Tylko w tym roku, autokary w barwach FlixBusa pokonają w Polsce około 30 mln km" - dodał.

Do tej pory FlixBus Polska otrzymał ponad 30 zezwoleń. Na ich podstawie, trasy nowej siatki połączeń będą sukcesywnie uruchamiane w kolejnych tygodniach i włączane na bieżąco do sprzedaży. Cztery z nich zaczną kursować już 28 czerwca. Pierwszymi liniami, na które europejski lider dalekobieżnych połączeń autobusowych otrzymał zezwolenia są: Warszawa-Krynica Morska, Warszawa-Bydgoszcz, Kraków-Częstochowa oraz Kraków-Cieszyn. Do połowy lipca ruszą natomiast dwie kolejne linie na trasach Szczecin-Warszawa oraz Szczecin-Kraków, podano także.

Nową siatkę połączeń FlixBusa obsłuży 18 partnerów autobusowych z Polski, łącznie dysponujących flotą blisko 150 autobusów i zatrudniających 600 kierowców. Model biznesowy FlixBusa zakłada ścisłą współpracę z lokalnymi przewoźnikami. Partnerzy odpowiedzialni są za codzienne operacje oraz flotę autobusów, po stronie FlixBusa leży natomiast marketing, sprzedaż, planowanie sieci, obsługa klienta, oraz rozwój biznesu i technologii, przypomniano.

"Tylko w tym roku pozyskaliśmy 11 nowych lokalnych firm autobusowych i już trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami do obsługi połączeń zaplanowanych na rok 2019. 150 autobusów przeszło lub jest w trakcie procesu rebrandingu, w ramach którego autobusy są przemalowywane w barwy FlixBusa i dostosowywane pod kątem standardów do jego wymogów, obowiązujących w całej Europie i Stanach Zjednoczonych" - dodała dyrektor ds. rozwoju biznesu Kamila Zalewska.

W ciągu ostatnich 6 miesięcy FlixBus przewiózł w Polsce blisko 2 mln pasażerów. Wśród najpopularniejszych celów podróży w pierwszym półroczu 2018 znalazły się Warszawa, Kraków, Wrocław, Berlin oraz Rzeszów. Średnie zapełnienie autobusów w tym czasie wyniosło ponad 60%. W drugim kwartale 2018 roku FlixBus uruchomił wyczekiwany przez pasażerów system rezerwacji miejsc. Polska jest pierwszym krajem, w którym system wprowadzono na wszystkich dostępnych połączeniach, podkreślono.

"Tylko w 2018 roku autobusy w barwach FlixBusa pokonają w Polsce około 30 milionów kilometrów. Niebawem uruchomiony zostanie także pierwszy w Polsce oficjalny punkt sprzedaży FlixBusa na dworcu autobusowym Młociny (FlixShop). Oprócz tego, FlixBus posiada w Polsce blisko 200 aktywnych punktów sprzedaży stacjonarnej, a wkrótce zakup biletu będzie możliwy także na pokładzie autobusu. Firma planuje w kolejnych latach rozpocząć działalność na Ukrainie oraz w krajach bałtyckich, dzięki czemu Polska stanie się jeszcze istotniejszym punktem komunikacyjnym na mapie całego FlixBusa" - zapowiedziano także w materiale.

(ISBnews)