Przychody grupy TVN wzrosły w styczniu br. o 9 proc., a w lutym spółka notuje podobny trend, wynika z prezentacji dla inwestorów. Spółka poinformowała też, że w 2009 r. liczy na "pewien wzrost zysków", ale ze względu na dużą niepewność na rynku nie poda prognoz.

"W oparciu o deklaracje uzyskane do tej pory, powinniśmy odnotować pewien wzrost zysków w 2009 r." - czytamy w prezentacji. Spółka zaznaczyła też, że słaby kurs złotego wspiera wzrost przychodów z opłat licencyjnych (DTH, telewizja kablowa).

TVN zaznaczył, że w 2009 r. spodziewa się niskiego lub zerowego wzrostu całego rynku reklamy. Jednak segmenty reklamy telewizyjnej i internetowej (najważniejsze dla spółki) będą zachowywać się lepiej niż cały rynek.

Narastająco w I-IV kw. 2008 roku grupa TVN miała 363,68 mln zł zysku wobec 243,31 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 1897,31 mln zł wobec 1554,73 mln zł.

W ujęciu jednostkowym, narastająco w I-IV kw. 2008 roku spółka miała 405,30 mln zł zysku netto wobec 202,65 mln zł zysku rok wcześniej.

Reklama

Spółka podała też, że jej udział w stracie platformy cyfrowej "n" po uwzględnieniu efektu podatku wyniósł w IV kw. 2008 r. 57,45 mln zł. Z kolei wpływ opcji budowanych po uwzględnieniu efektu podatku wyniósł w tym okresie 21,16 mln zł (wobec 10,46 mln zł rok wcześniej). W efekcie, przy uwzględnieniu tych czynników, skonsolidowany zysk netto TVN wyniósł 166,25 mln zł wobec 146,30 mln zł rok wcześniej. (ISB)

mtd/tom