Na Dolnym Śląsku obecnie budowany jest fragment trasy S3, łączący Nową Sól (Lubuskie) z Bolkowem. Całość tej inwestycji ma kosztować ponad 3 mld zł, a w całości odcinek powinien być przejezdny jeszcze w 2018 r.

W poniedziałek do użytku oddano 24 kilometry trasy od węzła Legnica Południe do węzła Lubin Południe. Droga łączy trasę S3 z autostradą A4. Inwestycja kosztowała ponad 1,8 mld zł, z czego ponad 900 mln zł to fundusze unijne.

„Trasa S3 to jedna ze strategicznych dróg w naszym kraju, uruchamia potencjał Polski, łącząc porty Szczecina i Świnoujścia z południem kraju i południem Europy. To ma ogromne znaczenie dla rozwoju portów. Trasa tworzy ruszt, który jest generatorem naszego kraju” - powiedział w poniedziałek minister Adamczyk.

Szef resortu infrastruktury podkreślił, że to kolejna droga, która jest bezpieczna i w przewidywalny sposób pozwala dotrzeć w zaplanowane miejsce. „Nasi sąsiedzi zaczynają nam zazdrościć tego rozwoju. Mówią to ministrowie infrastruktury sąsiednich krajów, że w Polsce zmienia się rzeczywistość komunikacyjna” - powiedział Adamczyk.

Reklama

Dodał, że od września, gdy zakończone zostaną kolejne odcinki trasą S3 będzie można przejechać od Szczecina do Bolkowa na Dolnym Śląsku, a jeszcze w tym roku zostanie rozstrzygnięty przetarg na budowę odcinka od Bolkowa do granicy z Czechami.

„Trasa do granicy w Lubawce powinna powstać do 2022 roku, w tym czasie zostanie też wybudowany 70-kilometrowy odcinek ze Szczecina do Świnoujścia. Mogę wskazać, że dzięki determinacji rządu Prawa i Sprawiedliwości i parlamentarzystów tego ugrupowania, budowana jest trasa do granicy w Lubawce” - podkreślił Adamczyk.

Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami. (PAP)

autor: Roman Skiba