Kryzys sprawia, że firmy tną koszty, ale wciąż chcą i muszą inwestować w pozyskiwanie klientów. Na to liczy właśnie spółka Online Expo Polska, która ruszyła właśnie w Polsce z nową ofertą targów dla firm - w internecie. O wiele tańszych niż udział w tradycyjnej imprezie.

- Popularność tradycyjnych targów spada, bo firmy tną koszty. Tę lukę może wypełnić internet, dający niskie koszty prezentacji oferty i dotarcia do klientów - tumaczy Teresa Szymańska-Kacymirow, dyrektor zarządzający spółki Online Expo Polska.

Wystawiać mogą także firmy ze Słowacji, Łotwy, Litwy, Estonii i Finlandii. Najbliższe imprezy to m.in. marcowe targi nieruchomości.

- Mamy już kilkudziesięciu wystawców - dodaje Teresa Szymańska-Kacymirow.

Uczestnictwo w targach on-line, jak szacuje Online Expo, to koszt rzędu 3,5 tys. zł, podczas gdy w tradycyjnej imprezie to 5-12 tys. zł plus koszty logistyki i budowy stoiska, czyli kolejne 6 tys. zł. Największe oszczędności polegają na tym, że firma nie musi organizować stoiska, zatrudniać dodatkowych ludzi i jechać na targi.

Choć Online Expo podkreśla, że chce być uzupełnieniem dla tradycyjnych targów, z powodu kryzysu część firm może rezygnować z tradycyjnych imprez. Według danych Polskiej Izby Przemysłu Targowego w roku 2007 (danych za 2008 rok jeszcze nie ma) odbyło się w Polsce 216 imprez targowych, w których wzięło udział ponad 30 tys. wystawców i 1 mln odwiedzających. W styczniu 2009 r., według portalu targi.pl, zorganizowano 17 imprez targowych.