Kolejny wydawca tnie koszty. Polskapresse zrezygnowała z dziewięciu wydań lokalnych dziennika Polska The Times.
Wydawcy prasy przygotowują się do kryzysu na rynku reklamy. Po zwolnieniach pracowników, przyszła pora na pierwszy przypadek cięć kosztów poprzez ograniczenie nakładu i kosztów druku gazety. Tak postąpił Polskapresse, wydawca stworzonego na bazie dzienników regionalnych ogólnopolskiego tytułu Polska The Times, rezygnując od marca z dziewięciu wydań lokalnych gazety. Znikną m.in. wydania w Szczecinie, Białymstoku, Olsztynie i Kielcach. Wciąż będą jednak dostępne w internecie.
Zamknięte wydania sprzedawały się słabo od momentu stworzenia projektu Polska, bo wydawca nie miał w tych regionach swoich dzienników regionalnych, a na zdobycie rynku nie pozwalała konkurencja ukazujących się tam tytułów należącej do Mecomu spółki Media Regionalne. Decyzja Polskapresse to cięcie kosztów, które jest krokiem wyprzedzającym skutki kryzysu na rynku reklamy, zwłaszcza prasowej. Wydatki na reklamę według prognoz mogą w tym roku skurczyć się nawet o 10 proc. Wydawca zamknie też mazowieckie tygodniki Nasze Miasto, włączy Magazyn Rodzinny do głównego grzbietu gazety, a dodatek Dobra Kuchnia będzie niecykliczny.
- Osiągniecie satysfakcjonującej sprzedaży na tych rynkach nie jest możliwe, a ponoszenie dodatkowych wydatków związanych z funkcjonowaniem Polski w obecnej formule w obliczu pogarszającej się sytuacji gospodarczej w kraju nie leży w interesie spółki. Wprowadzenie powyższych zmian w projekcie Polski wiąże się z optymalizacją kosztów i redukcją zatrudnienia na Mazowszu, w Opolu, w Lubuskiem oraz w Warszawie - napisał zarząd spółki.
To niejedyny wydawca, który tnie zatrudnienie. Agora ma zwolnić w sumie około 300 osób, podobne ruchy zastosował Axel Springer Polska, Presspublika czy wydawnictwo Bonnier. Jednocześnie, niemal wszyscy wydawcy stawiają na inwestycje w internet, z nadzieją, że przychody z sieci coraz szybciej zastępować będą spadające przychody z reklam w papierze. Podobnie robi Polskapresse, które poza koncentracją na dziennikach regionalnych stawia na sieć.
Reklama