"Wyczerpały się możliwości negocjacyjne z dwiema firmami, które ubiegały się o budowę tego odcinka autostrady. Proponowane przez nie warunki finansowe były niekorzystne. Mogłyby spowodować wzrost opłat dla kierowców za przejazd tym odcinkiem A2" - powiedział Karpiński.

Dodał, że w drugiej połowie marca ogłoszony zostanie nowy przetarg na budowę tego docinka autostrady.

Pierwotnie budowa odcinka miała być prowadzona w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Ubiegały się o to dwie firmy: Autostrada Mazowsze S.A. i Autostrada Południe S.A.

"Minister Infrastruktury podjął decyzję o budowie 91- kilometrowego odcinka autostrady A2 Łódź-Warszawa (Stryków- Konotopa) w systemie Projektuj i Buduj" - poinformował Karpiński.

Reklama

Jak wyjaśnił, oznacza to, że koszty finansowania budowy pokryje skarb państwa, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) będzie odpowiedzialna za przeprowadzenie przetargu.

Karpiński dodał, że do dalszych prac nad budową zostanie wykorzystana dokumentacja techniczna, która była przygotowana na potrzeby budowy w ramach PPP.

"Podpisanie umowy może nastąpić we wrześniu b.r. - powiedział Karpiński. Zapewnił, że na EURO 2012 kierowcy będą mogli przejechać między Łodzią a Warszawą autostradą A2.

Obecnie autostrada A2 liczy 253,9 km i łączy Łódź z Nowym Tomyślem (Wielkopolskie); na odcinku od Konina do Nowego Tomyśla jest płatna. Odcinek Stryków-Konotopa liczy 180,5 km.