Jak powiedział Rzeczpospolitej Lech Witecki, p.o. generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad głównym powodem takiego rozwiązania jest trudna sytuacja na rynkach finansowych, która spowodowała, że negocjujące firmy nie mogły zaciągnąć kredytów na budowę.

Koszt budowy tego odcinka autostrady A2 szacowany jest na około 1 mld euro. Europejski Bank Inwestycyjny obiecał wesprzeć inwestora 50 proc. niezbędnej kwoty.

O koncesję ubiegały się dwa konsorcja, Autostrada Południe i Autostrada Mazowsze. Ta pierwsza to konsorcjum Budimeksu oraz hiszpańskiej firmy Cintra Concessiones i Ferrovial-Agroman. W podobnym zestawie budowały Terminal 2 na warszawskim Okęciu. Pod koniec stycznia konsorcjum podpisało też umowę koncesyjną na budowę i zarządzanie 180-km odcinkiem A1 ze Strykowa pod Łodzią do Pyrzowic.

Więcej w Rzeczpospolitej.

Reklama