Facebook zadał pytanie największym bankom w USA, czy nie chcą się z nim podzielić danymi swoich klientów, w tym informacjami o transakcjach finansowych czy stanie konta. Cel? Zaoferowanie nowego rodzaju usług użytkownikom.

O sprawie informuje „The Wall Street Journal”.

Amerykańska sieć społecznościowa miała się już konsultować z takimi instytucjami, jak JPMorgan Chase, Wells Fargo czy Grupa Citi. Wymiana danych miałaby umożliwić Facebookowi informowanie użytkowników o stanie konta czy alarmować o potencjalnych nadużyciach.

Pomimo, że Facebook zmaga się z lawiną oskarżeń ws. naruszania prywatności użytkowników, to rozmowy w tej sprawie nadal się toczą. Z informacji „WSJ” wynika, że z rozmów z Facebookiem wycofał się jak dotąd jeden duży bank, właśnie z powodu obaw o ryzyko naruszenia prywatności klientów.

Facebook twierdzi, że nie wykorzystywałby danych bankowych do celów reklamowych oraz nie dzieliłby się informacjami z innymi podmiotami. „Nie wykorzystujemy bankowych danych o transakcjach do celów reklamowych” – tłumaczy rzeczniczka FB Elizabeth Diana. „Tak samo nie mamy specjalnych relacji, partnerstw czy umów z bankami lub firmami zajmującymi się kartami kredytowymi, aby wykorzystywać dane ich klientów w celach reklamowych” – dodała.

Reklama

W odpowiedzi na publikację biuro prasowe Facebooka przesłało redakcji Forsal.pl następujące oświadczenie:

"Niedawna publikacja The Wall Street Journal błędnie sugeruje, że w sposób aktywny pytamy instytucje finansowe o dane transakcyjne ich klientów – nie jest to prawdą. Jak wiele firm internetowych, które prowadzą działalność sprzedażową, współpracujemy z bankami i firmami obsługującymi karty kredytowe, w celu oferowania im usług takich jak czat z klientami czy zarządzanie kontem. Założenie jest takie, że czat z bankiem jest lepszy niż oczekiwanie na połączenie w infolinii. Korzystanie z tego rodzaju usług jest całkowicie dobrowolne. Wykorzystujemy informacje wyłącznie w celu umożliwienia świadczenia tego rodzaju usług – nie używamy ich do celów reklamowych ani żadnych innych. Bezpieczeństwo danych ludzi ma kluczowe znaczenie dla tej współpracy.”

>>> Czytaj też: Czy Facebook pozwala przewidzieć wynik wyborów? Wywiad z analitykiem danych