Szczegółowej kontroli ma zostać poddanych około tysiąca mostów, przy budowie których wykorzystano technologię konstrukcji sprężonej. Tak samo zbudowano most w Genui.

Wpływ na decyzję o natychmiastowych kontrolach miał stan mostu przez Ohrzę w pobliżu Karlowych Warów, który remontowano i podczas prac stwierdzono, że grozi on zawaleniem. Rutynowe kontrole nie wykazywały tak istotnych usterek.

"Okazało się, że żelazne elementy są tak przerdzewiałe, że nie można nadal korzystać z tego mostu" – powiedział Tok na konferencji prasowej.

Most przez Ohrzę został zaprojektowany w 1964 roku i wybudowany pięć lat później, gdy zaczęto stosować technologię konstrukcji sprzężonej. "Poleciłem przeprowadzić nadzwyczajne kontrole mostów tej konstrukcji, które powstawały od lat 60. po 80. Chcemy być pewni, że nie mają żadnej ukrytej wady" – oświadczył minister.

Reklama

Burmistrz Karlowych Warów Petr Kulhanek skrytykował decyzję ministerstwa transportu o zburzeniu mostu. Wyraził zdziwienie, że dopiero po czterech miesiącach remontu stwierdzono wady w jego konstrukcji.

Z Pragi Piotr Górecki (PAP)