255 mln euro zainwestowanych środków pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR), a 64,6 mln euro z Funduszu Spójności.

"Po zakończeniu budowy wspomniane drogi ekspresowe przyniosą mieszkańcom i przedsiębiorstwom w Polsce nowe możliwości gospodarcze, które pobudzą przemysł, turystykę i wymianę handlową. Dzięki nowym trasom ekspresowym polscy obywatele będą spędzać mniej czasu w podróży i zwiększy się bezpieczeństwo na drogach" - powiedziała w czwartek komisarz ds. polityki regionalnej Corina Cretu.

Prace w ramach obu projektów powinny zostać ukończone w 2020 r. Stanowią one część większych inwestycji.

W budowę trasy ekspresowej S5 Unia Europejska zainwestowała jak dotąd ponad 740 mln euro w ramach unijnego budżetu na lata 2014–2020, natomiast prace nad drogą ekspresową S17 stanowią część inwestycji o łącznej wartości ponad 480 mln euro. (PAP)

Reklama

autor: Łukasz Osiński