Przetarg na budowę trasy Mostu Północnego w Warszawie na początku marca wygrało konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua. Na wynik przetargu nie wpłynęła żadna skarga firm, które również brały w nim udział.

Zaproponowana przez konsorcjum cena za budowę trasy i mostu to 977,6 mln zł, czyli blisko 200 mln mniej niż miasto zamierzało przeznaczyć na finansowanie tej inwestycji. Środki zaoszczędzone w tym przetargu miasto przeznaczy na sfinansowanie budowy centralnego odcinka II linii metra, o czym prezydent Warszawy informowała w ubiegły piątek.

Nowa przeprawa przez Wisłę ma powstać w ciągu 32 miesięcy od daty podpisania umowy, tak więc most mógłby zostać oddany do użytku pod koniec 2011 r.

Jak powiedziała PAP Małgorzata Gajewska z biura prasowego Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, zgodnie z umową prace rozpoczynają się w dniu podpisania umowy. W pierwszej kolejności wykonawca będzie jednak musiał przygotować harmonogram robót i projekt organizacji ruchu, który musi uzyskać akceptację stołecznego inżyniera ruchu.

Reklama

Oferty cenowe na budowę nowej warszawskiej przeprawy przez Wisłę złożyło osiem firm i konsorcjów z dziesięciu dopuszczonych do przetargu. Termin otwarcia ofert przesuwany był dwukrotnie w związku z licznymi pytaniami składanymi przez firmy biorące udział w przetargu.

Pierwsze prace na trasie Mostu Północnego rozpoczęły się w ub.r. W ich trakcie, przed sezonem lęgowym ptaków wycięto lub przesadzono drzewa i krzewy rosnące na trasie przebiegu nowej przeprawy.

Pierwszy etap budowy trasy Mostu Północnego przebiegać ma od ul. Modlińskiej do ul. Pułkowej (długość ok. 3,4 km), a drugi - od ul. Pułkowej do tzw. Węzła Młociny przy ul. Kasprowicza (ok. 1 km). Powstaną dwie jezdnie po trzy pasy ruchu w każdą stronę, chodniki, ścieżki rowerowe oraz trasa tramwajowa, która połączy dwie warszawskie dzielnice - Białołękę i Bielany.