"Terminarz naszych rozmów jest uzależniony od specyfiki cyklu funkcjonowania telewizji" - powiedział Dąbski. Wyjaśnił, że wśród zainteresowanych inwestorów znajdują się silni inwestorzy branżowi, którzy część inwestycji mogą rozliczyć oferując TV Puls swoje propozycje programowe.

"Dalsza strategia rozwoju spółki zależy od tego, jakiego inwestora pozyskamy i w jaki sposób będzie chciał się zaangażować w spółkę" - dodał Dąbski. Poinformował, że TV Puls zakupił już programy przeznaczone na ramówkę na IV kwartał i obecnie przystępuje do rozmów dotyczących programów na przyszły rok.

"Oczywiście mając jako udziałowca silną firmę z własnym portfolio programów, będziemy ograniczali zewnętrzną ofertę" - zastrzegł prezes.

Dąbski potwierdził, że TV Puls prowadzi rozmowy z sześcioma inwestorami, zarówno polskimi, jak i zagranicznymi. Oficjalnie o rozmowach z Pulsem informowała Platforma Mediowa Point Group (PMPG). Obie strony mają podpisany warunkowy list intencyjny dotyczący przeprowadzenia badania spółki. Zawarty w nim harmonogram zakłada potencjalne zamknięcie transakcji do 20 sierpnia.

Reklama

"Polscy inwestorzy skłaniają się raczej w stronę przejęcia TV Puls, podczas gdy zagraniczni chętniej widzieliby joint-venture" - powiedział Dąbski. On sam nie wykluczył żadnego scenariusza transakcji: od zakupu przez inwestora udziałów, podwyższenia kapitału (w tym częściowo w zamian za ofertę programową), do sytuacji w której obecni udziałowcy sprzedają wszystkie swoje udziały.

Obecnie Dąbski ma 49% udziałów w TV Puls a 51% należy do Prowincji Zakonu Braci Mniejszych Konwentualnych (OO. Franciszkanie), których w rozmowach z inwestorami prezes również reprezentuje.

Dąbski zaznaczył, że zakon Franciszkanów jest otwarty na każdy scenariusz, jeśli będzie on optymalny dla dalszego rozwoju stacji. Pozyskane środki może zainwestować w nowy projekt internetowy, za pośrednictwem którego będzie mógł lepiej realizować swoją misję.

Prezes zakłada, że w przypadku, gdy oferty nie spełnią oczekiwań obecnych właścicieli stacji, TV Puls może wejść na giełdę, być może poprzez przejęcie małej firmy już notowanej na parkiecie. Dodał, że niektórzy z inwestorów, z którymi rozmawia, również rozważają wspólne upublicznienie spółki.

Dąbski podkreślił, że szansą dla TV Puls będzie cyfryzacja. Program znajdzie się na pierwszym multipleksie (MUX-1) razem z TVP1, TVP2, TVP3, TVN, Polsat, TV4. W konsekwencji, TV Puls będzie miała ten sam zasięg techniczny, co inne stacje ogólnopolskie.

Dąbski podkreślił, że TV Puls zamierza uruchomić dwa kolejne programy tematyczne, które chciałby umieścić na drugim multipleksie.

"W przeciwieństwie do konkurencji mamy takie możliwości techniczne i realizacyjne od zaraz" - powiedział Dąbski. W studia i sprzęt HD TV Puls zainwestowała ok. 20 mln USD. Dąbski zaznaczył, że obecnie studia nie są wykorzystywane w pełni, a w zależności od potrzeb nowego inwestora mogą zostać wykorzystane dla własnych produkcji lub wynajęte.

W czerwcu TV Puls, dzięki zwiększeniu mocy czterech nadajników naziemnych, powiększyła swój zasięg do 11,7 mln widzów, czyli 30,6% mieszkańców Polski. Dąbski poinformował, że spółka zamierza zwiększyć moc swoich kolejnych nadajników głównych, natomiast rozważa rezygnację ze słabszych nadajników, których mały zasięg i brak możliwości jego powiększenia nie przekłada się na rzeczywistą oglądalność.

Dąbski liczy, że w IV kw. oglądalność TV Puls wzrośnie do 1,5%.

"Z pewnością chcemy na trwałe złamać granicę 1%, ale myślę, że w IV kw. możemy dojść do 1,5%" - stwierdził prezes. W czerwcu TV Puls osiągnęła rekordowy poziom 1,06% udziałów w rynku w całej populacji oraz 0,91% w grupie komercyjnej (dane mierzone przed zwiększeniem mocy nadajników).

"W ciągu roku zwiększyliśmy oglądalność o prawie 50%, równocześnie obniżając koszty ramówki sześciokrotnie, oraz restrukturyzując zatrudnienie aż o 80 %, a widzimy jeszcze większy potencjał w wykorzystaniu naszego biurowo/studyjnego zaplecza. Te znakomite wyniki zwiększenia efektywności potwierdzają, że idziemy w dobrym kierunku" - powiedział Dąbski. Poinformował też, że TV Puls interesuje się działalnością jako dostawca kontentu dla telewizji mobilnej.