Pogarszająca się sytuacja na rynku mediów spowodowała, że w USA pracę w mediach straciło 13,7 tys. osób. Amerykańscy wydawcy zamykają nawet po kilkadziesiąt tytułów i rezygnują ze sprzedaży lokalnych gazet.

Europejskie media również walczą z problemami. Znany magazyn dla mężczyzn „Maxim” nie ukazuje się w Wielkiej Brytanii już od kwietnia bieżącego roku. Problemy finansowe ma m.in. Independent News & Media - właściciel „The Independent” i wydawca „The Observera”. Axel Springer sprzedał w Niemczech już trzy kolorowe magazyny: „Jolie”, „Mädchen” i „Popcorn”, oraz część gazet regionalnych, a grupa Metro International, wydawca bezpłatnego dziennika „Metro”, zamknęła oddział w Hiszpanii, ograniczyła działalność we Włoszech i sprzedała kilka gazet w USA – donosi „Rzeczpospolita”.

Media starają się ratować swoją sytuację tnąc koszty i poszukując nowych źródeł dotarcia do klientów poprzez serwisy komórkowe i internetowe. Niestety, jak wynika z najnowszych badań, czytelnicy nie chcą płacić za dostęp do podobnych serwisów.