W wyniku kryzysu finansowego, banki zmieniają swoją strategię dotyczącą pozyskiwania nowych klientów. Do tej pory dążyły do uzyskania jak najwyższych wyników sprzedażowych i pozyskania jak najszerszego grona odbiorców, dzisiaj natomiast wolą skoncentrować się na obecnych klientach. Zjawisko zwane cross-sellingiem, czyli rozszerzenie usług i sprzedaż nowych produktów dotychczasowym odbiorcom wydaje się być zdecydowanie mniej ryzykowne, niż poszukiwanie nowych klientów. "Dobry klient z punktu widzenia banku, to ten, który jest już znany" - mówi Rzeczpospolitej Marcin Dumania, partner Roland Berger Strategy.

Wiele banków decyduje się także na wprowadzenie specjalnych ofert przeznaczonych dla określonych grup zawodowych, często na preferencyjnych warunkach np. z niższym oprocentowaniem kredytów gotówkowych. Zwykle są to profesje liczne i stabilne zawodowo, co ma obniżyć potencjalne ryzyko niewypłacalności klientów. Jednym z takich banków jest BOŚ Bank, posiadający w swojej ofercie konto dla policjantów. W listopadzie planuje on wprowadzić na rynek podobne konta dla finansistów, prawników i wolnych zawodów. Także Multibank co pewien czas wprowadza do swojej oferty okresowe promocje dla konkretnych grup zawodowych. W Eurobanku zaś pracownicy ponad 20 różnych zawodów mogą otrzymać możliwość założenia takiego specjalnego konta.