Umowę podpisali przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe i konsorcjum, którego liderem jest spółka Bilfinger Berger. Wartość zamówienia wynosi 191,6 mln zł. Inwestycja będzie współfinansowana z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Budowa potrwa 20 miesięcy i zakończy się w 2011 roku, co umożliwi korzystanie z nowego połączenia w trakcie Euro 2012.

Prace muszą zostać przeprowadzone w taki sposób, by nie kolidowały z robotami prowadzonymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad - budową trasy N-S (trasa z północy na południe Warszawy, odciążająca m.in. Aleje Jerozolimskie - PAP) i ulicy Wirażowej. Inwestycje w okolicy lotniska planują też Zarząd Dróg Miejskich - budowa wiaduktu między ul. Cybernetyki a ul. 17 stycznia i PP "Porty Lotnicze" - budowa ulicy Gordona Bennetta.

To drugi etap budowy połączenia kolejowego między portem lotniczym a centrum Warszawy. Zakończono już modernizację linii między dworcem Warszawa Zachodnia a stacją Warszawa Okęcie i remont układu torowego stacji Warszawa Wschodnia.

Według pierwszego harmonogramu, łącznik między przystankiem kolejowym Służewiec a gotową już stacją na lotnisku miał być ukończony w 2005 r. Opóźnienie było spowodowane przez czeską spółkę Sudop, która przygotowywała projekt tunelu, którym przebiegną tory. Miało jej to zająć sześć miesięcy, ale nie udało się skończyć przez dwa lata. Po tym czasie PKP Polskie Linie Kolejowe odebrały firmie to zlecenie.

Reklama