"Sprzedajemy w Polsce 50 – 60 tys. rowerów rocznie, dynamika jest cały czas dwucyfrowa. To jeden z najszybciej rosnących rynków" – powiedział "Rzeczpospolitej" Bonnie Tu, wiceprezes Gianta, jednego z największych producentów rowerów na świecie.

"Polski rynek rośnie, a wpływa na to coraz widoczniejsza moda na aktywny wypoczynek i ekologiczny styl życia, poprawia się infrastruktura rowerowa. Kross zanotował w tym roku kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży – zarówno ilościowy, jak i wartościowy" – powiedziała Małgorzata Nowak, dyrektor marketingu Kross - najbardziej znanej w Polsce firmy rowerowej

Euromonitor International podaje, w tym roku 63,4 proc. polskich gospodarstw domowych będzie miało przynajmniej jeden rower. W kolejnych latach ich liczba będzie nieznacznie rosnąć, aby w 2011 r. zbliżyć się do 64 proc.

Jak dodaje "Rzeczpospolita", także w innych sieciach jest notowany znaczny wzrost sprzedaży jednośladów. Trend powinien się utrzymać, bo polski rynek rowerowy, który obecnie wart jest ok. 500 mln zł, jest wciąż nienasycony.

Reklama