ESB zamierza wykorzystywać pojazdy do obsługi serwisowej i konserwacji sieci w Irlandii. Rząd irlandzki udzielił specjalnego zezwolenia na dopuszczenie japońskich ciężarówek do ruchu drogowego. Fuso Canter Eco Hybrid jest pierwszą seryjnie produkowaną ciężarówką hybrydową, oferowaną w Europie. Zamówienie z Irlandii oraz kolejne z Australii, również na 10 Fuso Canter, to pierwsze dostawy ciężarówek hybrydowych realizowane dla klientów spoza Japonii. W 2010 r. Japończycy planują rozszerzyć sprzedaż tych pojazdów na inne rynki eksportowe. - Widząc sukces Fuso Canter w Japonii, chcemy wykorzystać szanse na całym świecie – mówi Albert Kirchmann, prezes firmy MFTBC. - Jako Globalne Centrum Hybryd Daimler Trucks, Mitsubishi Fuso dąży do rozwoju oraz wdrażania do produkcji czystych, hybrydowych pojazdów użytkowych. Zamówienia z Irlandii i Australii potwierdzają duży popyt na te auta – dodaje. Cieżarówka Fuso Canter Eco Hybrid zadebiutowała w lipcu 2006 r.

Dotychczas ponad 600 klientów doceniło lekką ciężarówkę wyposażoną w tzw. równoległy system hybrydowy, zapewniający znaczne ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin. Podczas testów Fuso Canter udowodnił funkcjonalność również na rynku brytyjskim. Teraz pokaże możliwość we flotach firm w Irlandii i Australii. Pojazdy, oprócz wykorzystywania przez przedsiębiorstwo energetyczne, mają być eksploatowane również w usługach kurierskich, dystrybucji żywności i napojów. Zaangażowanie MFTBC w rozwój napędów hybrydowych jest częścią inicjatywy koncernu Daimler „Tworzymy Transport Przyszłości”. Projekt ruszył w listopadzie 2007 r., ma na celu rozpowszechnienie korzystania z czystych, wydajnych systemów napędowych i alternatywnych paliwa. Cel: urzeczywistnienie w przyszłości idei bezemisyjnych pojazdów użytkowych.

Technologia hybrydowa odgrywa kluczową rolę, gdyż - w zależności od eksploatacji - umożliwia obniżenie zużycia paliwa nawet o 30 proc. Firma Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corp. z miasta Kawasaki, jest jednym z największych producentów pojazdów użytkowych w Azji. W 2008 r. sprzedała prawie 198 tys. ciężarówek i autobusów. Wchodzi w skład grupy Daimler Trucks koncernu Daimler AG, który posiada 85 porc. akcji firmy.