Zawarta przez Google transakcja o wartości 750 mln dol. zaowocuje zwiększeniem sprzedaży reklam do aplikacji smartphonów takich jak iPhone – powiedział agencji Bloomberg dyrektor wykonawczy Google Eric Schmidt. Dzięki temu, udział firmy w rynku mobilnych reklam sięgnie 30-40 proc. Reklamodawcy będą teraz mogli dotrzeć do szerszej grupy odbiorców korzystających z gier, serwisów finansowych czy muzycznych aplikacji na swoich telefonach komórkowych wykorzystujących system operacyjny Google Android.

„Jednym z głównych powodów spektakularnego sukcesu iPhone’ów był olbrzymi zasób darmowych aplikacji dostępnych dla użytkowników, które wspierane są właśnie przez reklamy. Teraz, kiedy dysponujemy własną platformą Android i współpracujemy z poważnymi partnerami, sami możemy odnieść podobny sukces” – twierdzi Eric Schmidt.

Schmidt dodał, że tylko nieliczne firmy warte są tak wysokich cen jak ta, którą Google zapłacił za AdMob. Jednak producent największej wyszukiwarki internetowej konsekwentnie prowadzi negocjacje z mniejszymi firmami, które stając się potencjalnym parterem Google będą wpisywać się w wizję rozwoju przedsiębiorstwa.