Playboy Enterprises szuka nabywcy od czerwca br., kiedy to stanowisko prezesa należące do tej pory do córki Hugh Hefnera – Christie Hefner, zajął Scott Flanders, były prezes wydawnictwa Freedom Communications. Flanders prowadzi obecnie nieoficjalne rozmowy na temat sprzedaży Playboya z firmą Iconix, potentatem odzieżowym, będącym właścicielem takich marek jak Candie, czy London Fog. Prezes Iconix Neil Cole powiedział w październiku, że spółka może przeznaczyć na przejęcia od 200 do 300 milionów dolarów.

Wartość rynkowa całego Playboy Enterpises szacowana jest na około 100 milionów dolarów. Obecnie jej właścicielem jest Hugh Hefner, który w 1953 roku wydał pierwszy egzemplarz gazety. Dzisiaj należy do niego 70 proc. akcji firmy serii A z prawem do głosowania i 28 proc. akcji serii B. Ponadto posiada ona długoterminowe obligacje, wycenione we wrześniu br. na kwotę 103 milionów dolarów. Playboy Enterprises, oprócz praw do wydawania miesięcznika, posiada także licencję na słynne logo – króliczka z muszką, jak również całą serię różnorodnych produktów z nim związanych, począwszy na pluszowych maskotkach, a skończywszy na kanale telewizyjnym.

Nie wiadomo, czy negocjacje w sprawie zakupu jednego z najbardziej rozpoznawalnych magazynów erotycznych na świecie zakończą się powodzeniem. Obie strony nie chcą udzielić żadnych informacji na temat ewentualnego przejęcia.