Unilever to międzynarodowa firma, zajmująca się wytwarzaniem artykułów żywnościowych, kosmetyków, środków higieny i czystości. Zajmuje drugie miejsce na świecie pod względem produkcji dóbr konsumenckich. We wrześniu 2008 roku prezesem zarządu został Paul Polman. Po raz pierwszy w 79-letniej historii firmy stanowisko to objął człowiek, dotychczas całkowicie niezwiązany z firmą.

Paul Polman bowiem przez ostatnie 25 lat pracował dla dwóch najpoważniejszych konkurentów Unilevera: przedsiębiorstw Procter & Gamble oraz Nestle. To podczas jego kadencji, jako vice prezesa P&G, w 1999 roku firma wypuściła na rynek Swiffera. Całkowicie innowacyjne urządzenie, służące do czyszczenia podłóg. W pierwszych 6 miesiącach od momentu pojawienia się na rynkach, Swiffer zarobił ponad 100 milionów dolarów i stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych marek P&G.

Jak twierdzi Polman, kluczem do sukcesu firmy jest nastawienie na innowacyjne rozwiązania. W przeciwieństwie do działań marketingowych oraz obniżek cen, zapewniają one firmie wzrost sprzedaży w długim okresie. Produkcja całkowicie nowych dóbr bądź unowocześnianie już istniejących jest głównym motorem zwiększenia ilości sprzedawanych dóbr, a przez to wzrostu zysku. Prezes zapowiedział, że od tej pory Unilever skoncentruje się przede wszystkim na tworzeniu nowych produktów oraz modernizacji dotychczasowych. Dodał także, że firma, by zrealizować stojące przed nią cele, zamierza przeznaczyć w nadchodzących miesiącach na badania i rozwój ok. 1 miliarda euro.

Jak dotąd strategia wprowadzona przez Polmana okazuje się efektywna. Jako przykład można tu podać nowy rodzaj lodów Magnum o nazwie Magnum Temptation, który doprowadził do znacznego wzrostu udziału Unilevera w segmencie producentów lodów.

Reklama
ikona lupy />
Siedziba Unilever w Londynie / Bloomberg