Najsilniejszą pozycję spośród wydawców w sieci mają właściciele dużych portali, jak Agora z Gazetą.pl czy Bauer z Interią.pl. Każdy z nich przyciąga miesięcznie ponad 9 mln użytkowników. Ale pozostali wydawcy, którzy jeszcze rok temu liczyli użytkowników odwiedzających ich serwisy, zaledwie setkach tysięcy, dziś mogą już pochwalić się milionami w badaniach Megapanelu, na podstawie których lokowane są w sieci pieniądze reklamodawców. To zasługa masowo tworzonych nowych serwisów tematycznych i przejęć.
W ten sposób holding Infor PL zwiększył w ciągu roku o ponad 100 proc. liczbę użytkowników w sieci. Dzięki nowym własnym i przejętym serwisom (np. Dziennik.pl) ich liczba wzrosła do około 3,2 mln, ale niedługo przekroczy 3,5 mln, dzięki zaplanowanemu przez INFOR Biznes, wydawcę Dziennika Gazety Prawnej, przejęciu kolejnego serwisu. W ubiegłym tygodniu spółka przejęła też kontrolę nad serwisem TotalMoney.pl, porównywarką produktów bankowych, ubezpieczeniowych, energii i płatnych telewizji.
– Spółka ma podpisane umowy z instytucjami finansowymi. Połączenie tego ze znacznie większą liczbą użytkowników naszych serwisów pozwoli zwiększyć skalę działania serwisu i przychody – mówi Rafał Staszkiewicz, dyrektor Biura Inwestycji i Rozwoju INFOR Biznes.
Wczoraj w sieci zadebiutowała też nowa wersja serwisu Infor.pl, pozwalająca m.in. na przeszukiwanie wszystkich 32 – darmowych i płatnych – serwisów holdingu INFOR PL z zakresu biznesu, finansów i prawa. Wydawca pracuje też nad wersją na komórki.
Reklama
Rozwój w internecie to strategia coraz większej liczby wydawców prasy z powodu kurczącego się rynku reklamy w druku. W milionach użytkowników swój zasięg w sieci liczą dziś także inne grupy prasowe: Axel Springer, Polskapresse i Media Regionalne.
ikona lupy />
Wydawcy w biznesie internetowym / DGP