Należąca do Winfrey firma Harpo Inc. podała, że gwiazda doszła do wniosku, iż po 25 latach spędzonych w jednym programie na antenie TV, „nadszedł czas na zmiany”. Zamierza przenieść się do własnej sieci kablowej OWN czyli Oprah Winfrey Network, którą wspólnie z firmą Discovery Communications Inc. uruchomiła w Los Angeles w tym roku. Umowa na dotychczasowe programy wygasa właśnie we wrześniu 2011 r., a OWN ma być dostępna w ponad 70 mln gospodarstw domowych w USA.

„The Oprah Winfrey Show” nadawany jest z Chicago przez stację CBS na całe Stany Zjednoczone i do 140 krajów na świecie. Powszechnie uchodzi za jedną z najlepszych telewizyjnych maszynek do zarabiania pieniędzy. Pokazywany w najlepszym czasie antenowym w USA przyciąga tabuny reklamodawców, a średnia oglądalność w tym roku wynosi 7,1 mln widzów.

Winfrey, która liczy 55 lat i co pewien czas bez większego powodzenia poddaje się kuracji odchudzającej, została uznana w tym roku za najbardziej opiniotwórczą osobowość Ameryki. Zaś na liście najbogatszych Amerykanów magazyn „Forbes” uplasował ją na 45. miejscu z majątkiem grubo powyżej 1 mld dolarów.

To ona otwarcie promowała w swych programach Baracka Obamę w trakcie kampanii wyborczej w 2008 r. W ostatnim tygodniu zaprosiła zaś do studia byłą kandydatkę na wiceprezydenta USA z ramienia republikanów Sarah Palin, która polecała właśnie opublikowaną autobiografię pod tytułem „Going Rogue: An American Life”. W ciągu całej kariery u Winfrey gościły takie gwiazdy, jak aktor Tom Cruise, piosenkarz Michael Jackson czy piosenkarka Whitney Houston.

Reklama

Winfrey zawsze miała smykałkę do interesów. Szybko uruchomiła własny magazyn oraz klub książki, który z reguły powodował, że dzieła przedstawianych w nim autorów stawały się bestsellerami. Telewizyjna miliarderka uruchomiła również odrębny kanał telewizyjny Oxygen przeznaczony dla kobiet, który zajmuje się m.in. tematami związanymi z pielęgnacją urody i stylem życia.