"Sektor medialny jest procykliczny, obecna stabilizacja gospodarcza powinna wpłynąć na łagodne zwiększenie budżetów reklamowych w 2010 r., podczas gdy pełna poprawa nastąpi w 2011 r." - czytamy w raporcie Erste Banku dotyczącego segmentu mediów. Analitycy zaznaczyli, że w 2009 r. budżety reklamowe firm w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) zostały obcięte o 15-30 proc., co - ich zdaniem - znacznie przekracza skalę, którą sugerowałaby korelacja z dynamiką PKB.

"Sądzimy, że reklamodawcy zakończyli już cięcia i w przyszłym roku zacznie się ich powrót na rynek" - czytamy dalej. Analitycy podkreślili, że Polska jest jedynym krajem regionu, który w 2009 r. zanotuje pozytywny wzrost PKB, podczas gdy spadek wydatków reklamowych osiągnie prawdopodobnie 15 proc. Erste pozytywnie ocenia perspektywy polskiej gospodarki, zwłaszcza biorąc pod uwagę wpływ prowadzonych projektów infrastrukturalnych i organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r. Analitycy zaznaczyli, że lokalne media powinny znacząco na tej poprawie skorzystać. Erste rekomenduje "kupuj" dla Agory i TVN oraz "akumuluj" dla Cyfrowego Polsatu.