"Łącznik jest niezmiernie ważny dla lotniska ze względów bezpieczeństwa pasażerów, bo spowoduje, że będzie osobno droga wjazdu i wyjazdu dla pasa startowego; zwiększy też operacyjność lotniska" - poinformował dziennikarzy prezes MPL Kraków-Balice Jan Pamuła. Według niego dzięki nowej inwestycji przepustowość pasa startowego na krakowskim lotnisku zwiększy się do około 30 operacji startów i lądowań na godzinę z obecnych 17. Będzie to wystarczalne dla ruchu, jaki prognozowany jest na rok 2020, czyli około 10 mln pasażerów rocznie.

Dodatkowo razem z łącznikiem zbudowane zostaną trzy miejsca postojowe dla średniej wielkości maszyn typu boeing 737 oraz miejsce do odladzania samolotów przed ich wyjazdem na pas startowy. Obecnie krakowskie lotnisko dysponuje 17 miejscami postojowymi. Przetarg na budowę drogi kołowania łączącej płytę postojową z drogą startową wygrała warszawska firma Warbud S.A. Koszt całej inwestycji wraz z infrastrukturą do odladzania wyniesie blisko 38 mln zł. Zgodnie z podpisaną umową łącznik powinien być gotowy w połowie przyszłego roku. Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice jest drugim co do wielkości (po warszawskim Okęciu) lotniskiem w Polsce, które w całym zeszłym roku obsłużyło 2,9 mln pasażerów. Na lotnisku regularne operacje wykonuje 18 przewoźników, port współpracuje także z kilkunastoma liniami czarterowymi.