Największy południowokoreański producent aut ma plany wybudowania swojej trzeciej fabryki w Chinach za około 800 milionów dolarów. Z taśmy produkcyjnej ma zjeżdżać rocznie 300 tysięcy pojazdów. Nowy zakład produkcyjny i rozbudowa dwóch już istniejących ma zwiększyć sprzedaż o 18 proc. Chińska fabryka to niejedne plany rozwoju Hyundai’a w najbliższym czasie. Koreański koncern planuje kolejne inwestycje w Indiach, Brazylii i Rosji.

Współpracujące w Chinach Hyundai i Kia spodziewają się, że w tym roku łączna sprzedaż samochodów na tamtym rynku wzrośnie o 83 proc. i wyniesie 800 tysięcy pojazdów. Hyundai szacuje, że popyt na auta zwiększy się w Chinach w 2010 roku o 15 proc.

Chiny to obecnie najatrakcyjniejszy rynek dla koncernów motoryzacyjnych. W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy sprzedaż samochodów osobowych zwiększyła się o 45 proc. do 8,19 milionów. Rosnący popyt na auta przyciąga kolejne inwestycje. Ekspansję swojej działalności na tamtejszym rynku zapowiedziały także Nissan, Volkswagen i Ford. „Chiny to największe pole bitwy na świecie dla każdego producenta samochodów na świecie”- stwierdził Stephen Ahn z seulskiej firmy LIG Investment & Securities.