Zarząd spółki przedstawił planowane zmiany w rozkładzie jazdy pociągów na poniedziałkowej konferencji prasowej.

Ceny biletów na trasach do 20 km mają pozostać niezmienione. Taniej będzie można podróżować na odległościach od 21 do 25 km. Niezmienione albo o kilka procent wyższe mają być ceny biletów na międzywojewódzkie pociągi InterRegio. Oznacza to, że pasażer może zapłacić w kasie kilkadziesiąt groszy więcej. Spółka wprowadzi też zmiany w zasadach sprzedaży biletów miesięcznych - obecnie można taki bilet kupić na trasy, których długość nie przekracza 100 km; od 13 grudnia będzie można kupić taki bilet na trasy do 200 km.

Jak zapewnia zarząd spółki, pasażerowie oczekują tych zmian. "Pasażerowie będą mogli taniej dojechać do pracy albo szkoły" - powiedział prezes spółki Tomasz Moraczewski.

Od nowego rozkładu jazdy przybędzie połączeń na trasach regionalnych - z 2799 w 2009 r. do 3137 w 2010 r. Więcej będzie też pociągów InterRegio - 96 zamiast 72. Zwiększy się liczba kursów z Warszawy do Łodzi (7 zamiast 3), Krakowa (5 zamiast 3), Poznania (5 zamiast 1). Przybędzie połączeń Poznań - Olsztyn (4 zamiast 2) i Łódź - Kraków (2 zamiast 1).

>>> Czytaj też: "Pociągi PKP Przewozy Regionalne na pewno wjadą na tory"

"Staramy się uzupełniać ofertę i eliminować te duże dziury w rozkładach jazdy, gdzie przez sześć godzin nie było pociągu; staramy się, żeby pasażer w najgorszym wypadku ten pociąg jednak miał" - powiedział Moraczewski. Zostaną też uruchomione nowe trasy: z Poznania przez Ostrów Wielkopolski i Katowice do Krakowa, z Legnicy do Przemyśla, z Warszawy do Zakopanego i z Warszawy do Szczecina.

PKP Przewozy Regionalne od grudnia 2008 należą do 16 województw. Dziennie uruchamiają ok. 3 tys. pociągów i przewożą ok. 340 pasażerów. Około połowę pasażerów stanowią osoby dojeżdżające pociągiem do szkoły i pracy.