Statek wypłynął z Szanghaju 1 grudnia 2009 r.; ma 332 m długości, 43,20 m szerokości, 14,50 m zanurzenia i na swój pokład może zabrać ponad osiem tysięcy TEU (jednostka określająca wymiar kontenera). Po wyładowaniu 344 kontenerów i załadunku 500, we wtorek opuści Gdańsk i wypłynie w kierunku Szanghaju - poinformował PAP rzecznik gdańskiego portu Janusz Kasprowicz.

Połączenie obsługuje największy na świecie operator kontenerowy Maersk Line.

Statki będą obsługiwać zarówno kontenery w tranzycie morskim, czyli przeznaczone do Finlandii i do Rosji, oraz ładunki w imporcie z Dalekiego Wschodu do Polski i polski eksport na Daleki Wschód.

>>> Czytaj też: "Tylko w gdańskim porcie będzie więcej przeładunków niż rok temu"

Reklama

Do tej pory kontenery z Azji, które miały trafić do Polski wpływały do portów Europy zachodniej, m.in. Hamburga, Rotterdamu i Antwerpii.

DCT Gdańsk S.A. jest spółką zarejestrowaną w Polsce, będącą w większości własnością GIF II (Global Infrastructure Fund II), specjalnego funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. DCT w Gdańsku działa od ponad dwóch lat.