Przepis Związku Banków Polskich, regulujący te kwestie, wszedł z życie z początkiem stycznia. Na zdobycie dużej liczby nowych klientów liczą m.in. BZ WBK, Nordea Bank, Bank BGŻ i BOŚ.

Po pierwszych dniach obowiązywania nowych przepisów osiem razy więcej klientów chce przyjść do naszego banku niż odejść – powiedział "Rz" Piotr Gajdziński z BZ WBK. Bank wprowadził niedawno specjalne narzędzie do przenoszenia listy odbiorców przelewów internetowych.

Ze specjalną kampanią dotyczącą ułatwień w przenoszeniu rachunków wystartował już bank Nordea. Instytucje finansowe kuszą klientów m.in. okresowym zwolnieniem z opłat za prowadzenie kont. BGŻ oraz BOŚ wprowadziły promocję pozwalającą na darmowe korzystanie z ROR nawet przez 6 miesięcy, ale zaznaczają, że dotyczy to najbardziej aktywnych klientów. BOŚ chce pozyskać 100 tys. nowych klientów.

>>> CZYTAJ TEŻ: Nie wrócą złote czasy dla kredytów we frankach

Zdobycie nowego klienta przez bank to dodatkowe przychody. Np. prowadzenie konta, które promuje BOŚ, kosztuje 19 zł miesięcznie.