Zaprezentowany w tym  tygodniu na wystawie samochodowej w Delhi mini truck Maxximo firmy Mahindra będzie konkurował w Indiach z jednotonową mini ciężarówką Ace grupy Tata, którą wyceniono na 250 tys. indyjskich rupii, czyli 5 459 dolarów.

„Ten truck pasuje do miejskich rejonów w Ameryce – na przykład do Nowego Jorku – a także w całej Europie, do lokalizacji, które dalej zaostrzają regulacje i wymogi w odniesieniu do alternatywnego paliwa” – mówi Anand Mahindra, dyrektor zarządzający Mahindra Group, jednego z największych w Indiach producentów pojazdów dostawczych.

>>> Czytaj też: Koncerny samochodowe chcą podwyżek cen nowych modeli

Mahindra planuje eksport elektrycznej wersji Maxximo po wypowiedziach Ratana Tata, prezesa Tata Group, który oświadczył, że jego firma  zamierza rozpocząć sprzedaż Nano, najtańszego samochodu osobowego na świecie, już w przyszłym roku w Europie i w ciągu trzech lat w USA.

Indie stają się globalnym centrum produkcji nisko kosztowych pojazdów. Producenci samochodów starają się dotrzeć ze swoją ofertą do konsumentów z niższych klas średnich oraz właścicieli małych biznesów.

Mahindra powiedział, że spółka może wprowadzić Maxximo na rynek na początku tego roku, ale podkreślił, iż eksport pojazdu zależy od tego, czy zdolności produkcyjne firmy zdołają sprostać zapotrzebowaniu wewnątrz kraju.

>>> Czytaj też: Samar: w 2009 r. w Polsce sprzedano 320 010 nowych aut osobowych