Gigantyczny billboard reklamowy firmy Weatherproof z Barackiem Obamą ubranym w kurtkę jej produkcji można od środy zobaczyć na Times Square w Nowym Jorku. Zdjęcie Obamy w kurtce firmy zostało zrobione przez fotoreportera agencji Associated Press podczas przechadzki po chińskim Wielkim Murze 18 listopada 2009 roku.

Problem w tym, że prezydent USA nie wyraził zgody na jego wykorzystanie w celach reklamowych. Jak wynika z dzisiejszego oświadczenia Białego Domu, polityka braku zgody na wykorzystywanie wizerunku aktualnego prezydenta Stanów Zjednoczonych w jakichkolwiek celach komercyjnych ma długą tradycję i będzie kontynuowana. W związku z tym administracja prezydenta będzie dążyła do usunięcia billboardu z Times Square.

>>> Czytaj też: "100 dni Obamy – czyli rząd ratuje wolny rynek"

To kolejny w ostatnich dniach wypadek bezprawnego wykorzystania wizerunku aktualnych mieszkańców Białego Domu w celach marketingowych. W niedawnej kampanii międzynarodowej organizacji PETA broniącej praw zwierząt pojawiła się żona prezydenta USA Michelle Obama. Podobnie jak w przypadku Weatherproof PETA nie uzyskała od amerykańskiej First Lady zgody na wykorzystanie jej wizerunku.

Reklama