W 2009 roku sprzedaż aut Toyota Prius na obszarze Japonii potroiła się w porównaniu do poprzedniego roku. Jak podaje Japoński Związek Dealerów Samochodowych liczba sprzedanych samochodów wyniosła dokładnie 208 876 sztuk. Tym samym Prius wyprzedził dwóch swoich największych rywali model Suzuki WagonR+ minivan, który, biorąc pod uwagę wielkość sprzedaży, przez 5 kolejnych lat zajmował pierwsze miejsce, oraz Hondę Fit, równie popularny w Japonii samochód z napędem hybrydowym.

Tak duży popyt na ekologiczny samochód marki Toyota spowodowany był przede wszystkim pakietem stymulacyjnym wprowadzonym przez japoński rząd w 2009 roku. Dzięki wprowadzeniu subsydiów na zakup Priusa, Japończycy na najtańszym modelu auta - kosztującym normalnie 2,05 miliona jenów - mogli zaoszczędzić nawet ponad 394 tysięcy jenów.

Toyota ma w związku z Priusem bardzo ambitne plany. Do 2020 roku zamierza sprzedawać rocznie ok. miliona sztuk tego modelu, a między 2020 a 2030 rokiem wprowadzić na rynek wszystkie modele swoich samochodów w wersji hybrydowej.