Według sondażu przeprowadzonego przez Associated Chambers of Commerce and Industry (Assocham) indyjscy pracownicy biurowi posiadający konta na portalach społecznościowych, spędzają na nich ok. godziny dziennie. Najpopularniejszy jest Facebook, zaraz po nim Myspace, Linkedin oraz Orkut. Jak wskazywali ankietowani, pracownicy używają ich przede wszystkim do zawierania nowych znajomości, romansowania oraz do gier i zabaw.

Pomimo tego, że codzienna aktywność użytkowników portali społecznościowych przyczyniła się do spadku ich efektywności pracy o 12,5 proc. 83 proc. badanych stwierdziło, iż nie widzi nic złego ani niestosownego w tego typu rozrywce w czasie pracy. 

Przeciwnego zdania są natomiast szefowie firm. 19 proc. badanych pracodawców pozwoliło swoim pracownikom na korzystanie z Facebooka, czy Orkuta tylko do celów związanych z wykonywaną przez nich pracą. Kolejne 16 proc. wprowadziło ograniczenia czasowe. Jedynie w 40 proc. firm zatrudnieni w nich ludzie nie mają żadnych limitów związanych z korzystaniem z portali społecznościowych podczas godzin pracy.

Ankieta została przeprowadzona wśród 4 tys. losowo wybranych pracowników biurowych między 21 a 60 rokiem życia z największych miast w Indiach.