Getin Bank chce oferować swoim klientom całościową obsługę. – Stawiamy na pozyskiwanie nowych klientów, ale w tym roku chcemy aktywizować tych klientów, którzy mają u nas tylko produkty depozytowe – mówił Jarosław Augustyniak, członek zarządu połączonych banków. W tym celu bank rozbudowuje centrum telefoniczne, które ma zatrudniać 100 osób. Ale bank chce być także bardziej aktywny w internecie i korzystać z doświadczeń Open Finance, który poprzez internet w ciągu 2009 roku zebrał 1 mld zł, 30 proc. wszystkich depozytów zebranych przez grupę w ubiegłym roku.

Oprócz tego sieć Getin Banku ma być poszerzona o ok. 80 placówek w ciągu trzech lat, przy czym mają być to własne placówki, a nie franczyzowe. Bank zamierza także rozwijać ofertę dla mikrofirm, czemu służyć będzie współpraca z firmą Tax Care, oferującą firmom usługi księgowe.

>>> CZYTAJ TEŻ: Sprawdź, co banki robią, żeby zatrzymać klienta

– To zupełnie świeży projekt, ma zaledwie 1,5 miesiąca, więc ciężko ocenić jego perspektywy – mówi Jarosław Augustyniak. W przypadku Open Finance, wchodzącego w skład grupy, plany dotyczą umiarkowanego rozwoju sieci placówek.

– Bardziej stawiamy na rozwój Open Direct, czyli doradców mobilnych, bo ta formuła lepiej sprawdza się w mniejszych miastach – mówi Maurycy Kahn, szef sprzedaży detalicznej. Nowa strategia ma doprowadzić do poprawy efektywności banku – wskaźnik zwrotu na kapitale już w tym roku ma sięgnąć 20 proc., a docelowo ma być w okolicach 25 proc.

>>> CZYTAJ TEŻ: Czym klienci kierują się przy wyborze banku?

– Wskaźnik kosztów do przychodów chcemy utrzymać na poziomie ok. 35 proc. – deklarował wczoraj Krzysztof Rosiński, prezes Getin Noble Banku.