22-letnia gwiazda światowego tenisa w zamian za reklamowanie produktów firmy Nike oprócz wynagrodzenia finansowego, zaprojektuje także własną linię sportowych sukienek. W ramach podpisanej jeszcze w tym miesiącu umowy, Rosjanka otrzyma także określony procent dochodów z ich sprzedaży. Szarapowa związana jest z amerykańskim koncernem odzieżowym odkąd skończyła 11 lat. Jak mówi Max Eisenbud menadżer tenisistki z agencji IMG Maria jest bardzo szczęśliwa, że nadal będzie pracowała dla Nike.

Szarapowa poza największym na świecie producentem obuwia sportowego reklamuje także inne firmy. Do najważniejszych należy Canon, Tiffany oraz Sony Ericsson Mobile Communications. Według gazety Sports Illistrated dzięki kontraktom reklamowym tenisistka zarabia rocznie blisko 22 miliony dolarów.

Według profesora ekonomii Stefana Szymańskiego z Cass Business School z Londynu, Rosjanka jest jedną z największych osobowości współczesnego sportu, porównywalną do Davida Beckhama. Jak dodaje, Szarapowa uznawana jest dzisiaj przede wszystkim za międzynarodową gwiazdę, a dopiero potem za tenisistkę.

Jak pokazują jednak wyniki sportowe Marii, walczy ona z ukształtowaną na jej temat światową opinią, wygrywając kolejne mecze. Jak dotąd, Rosjanka zwyciężyła w 20 indywidualnych turniejach zaliczanych do rankingu WTA oraz zdobyła trzy tytułu wielkoszlemowe. A w rozpoczynającym się 18 stycznia Australian Open, według londyńskich bukmacherów, jest czwarta w kolejce do zdobycia mistrzowskiego tytułu.