"Zgodnie ze specustawą, dokument ten zastępuje decyzję lokalizacyjną i pozwolenie na budowę"- poinformował w środę rzecznik łódzkiego oddziału GDDKIA Maciej Zalewski. Inwestycja zakłada budowę w zachodniej części województwa łódzkiego ponad 100 km odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej, która przejmie funkcje obwodnicy dla miejscowości położonych w ciągu drogi krajowej nr 14. W ramach inwestycji powstaną także łączniki z istniejącą siecią drogową.

>>> CZYTAJ TEŻ: Wydatki na budowę dróg będą w tym roku najwyższe w historii

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska Łodzi wydał decyzję określającą środowiskowe uwarunkowania dla przebiegu drogi w tzw. wariancie zielonym - jednym z trzech proponowanych wariantów jej przebiegu. Trasa przebiegać będzie w okolicach Złoczewa, od południa omijać ma Sieradz i biec będzie równolegle do drogi krajowej nr 12 obok Zduńskiej Woli, Łasku, Pabianic i pod Łodzią połączy się z autostradą A1. Przetnie rzeki: Wartę i Grabię.

Zadaniem nowej drogi będzie przejęcie ruchu tranzytowego z dróg krajowych nr 12 i 14. Dla nowej trasy - według drogowców - przewidziano najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Zalewski nie chciał mówić jaki będzie koszt tej inwestycji do czasu rozstrzygnięcia przetargów na jej budowę. Ma ona ruszyć w 2011 roku.

Reklama

>>> CZYTAJ TEŻ: Nie możemy dłużej tolerować opóźnień w budowie polskich autostrad

Wiosną tego roku mają natomiast ruszyć prace przy przebudowie krajowej "ósemki" (Warszawa-Wrocław) i dostosowanie jej do standardów drogi ekspresowej na liczącym 62 km odcinku Piotrków Trybunalski - Rawa Mazowiecka. Będzie to pierwszy odcinek drogi ekspresowej budowany w województwie łódzkim. Zakończenie prac zaplanowano na maj 2012 roku. Wartość tej inwestycji to 1,7 mld zł.

>>> CZYTAJ TEZ: Trzej giganci zmonopolizowali budowę polskich dróg