Starbucks zamierza wprowadzić na rynki spożywcze państw, w których posiada kawiarnie, produkty sygnowane swoją marką. Już wkrótce w hipermarketach będzie można kupić napoje do tej pory dostępnie wyłącznie w kawiarniach sieci, takie jak latte, czy Seattle's Best Coffee w butelce. Kawiarnia chce także sprzedawać ziarna kawy, przeznaczone do własnoręcznego zmielenia w domu.

Jak mówi dyrektor finansowy firmy Troy Alstead, dotychczasowy sukces spółka zawdzięcza przede wszystkim dużej liczbie kawiarni rozsianych w kilkudziesięciu krajach świata. Jak dodaje, nowy plan strategiczny zakłada popularyzację marki. Amatorzy napojów firmy Starbucks nie będą bowiem musieli, udawać się do specjalnie do kawiarni, by kupić kawę, ale wystarczy, że zajdą do pobliskiego sklepu i kupią ulubione latte w butelce. Firma ma nadzieję, że dzięki zwiększeniu dostępności swoich produktów, miłośników Starbucksa zacznie przybywać, co przełoży się na wyższe zyski spółki.

ikona lupy />
Jedna z kawiarni Starbucksa w Nowym Jorku / Bloomberg