Koncern samochodowy General Motors ma bardzo ambitny plan dotyczący chińskiego rynku motoryzacyjnego. W 2010 roku zamierza maksymalnie wykorzystać jego potencjał i sprzedać 2 miliony pojazdów.

General Motors planuje w 2010 roku sprzedać w Chinach ponad 2 miliony pojazdów. Firma zamierza także wprowadzić na chiński rynek ponad 10 nowych modeli aut. Amerykański gigant samochodowy zaczął interesować się największym krajem świata od lipca 2009 roku. Już wtedy wiadomo było, że to właśnie Chiny w 2009 roku okażą się największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie.

Biorąc pod uwagę ubiegłoroczne wyniki General Motors ten ambitny plan może okazać się całkiem możliwy do zrealizowania. W zeszłym roku bowiem koncernowi udało się sprzedać na terenie Chin ok. 1,83 miliona samochodów. W porównaniu do 2008 roku jest to o 67 proc. pojazdów więcej.

Według specjalistów, chiński rynek motoryzacyjny w najbliższych latach może rozwinąć się jeszcze bardziej. Niektórzy z nich szacują, iż w 2010 roku ilość sprzedanych pojazdów w największym kraju świata może wzrosnąć w stosunku do 2009 roku nawet o 15 proc. W 2009 roku na terenie Chin sprzedano 13,6 mln samochodów.

ikona lupy />
Piosenkarka chińska Chen Qi Zhen występuje podczas uroczystej inauguracji nowego samochodu marki General Motors Buick Excelle XT w Szanghaju / Bloomberg
Reklama