Wczoraj internetowy serwis informacyjny RMF24.pl uruchomił właściciel radia RMF FM, spółka Radio Muzyka Fakty, należąca do koncernu medialnego Bauer. W połowie stycznia Agora uruchomiła serwis Tokfm.pl, oparty na treściach radia Tok FM i portalu Gazeta.pl.

To zaostrzy i tak zaciętą już walkę największych grup medialnych o uwagę użytkowników poszukujących w sieci najnowszych informacji. Witryny z taką zawartością odwiedza ponad 80 proc. internautów – to druga pod względem zainteresowania po kulturze i rozrywce kategoria serwisów internetowych.

– Wysoka pozycja w tej kategorii jest bardzo ważna dla największych portali, bo ma też wpływ na wyniki w ogólnych wynikach badań internetu Megapanel, które mają znaczenie przy podziale wydatków reklamodawców – tłumaczy Adam Wysocki, szef Next, agencji zajmującej się planowaniem kampanii reklamowych w internecie, będącej częścią domu mediowego Starcom.

Obecnie liderem kategorii jest Onet.pl, ale po piętach depcze mu Gazeta.pl. – Agora chce za wszelką cenę odebrać Onetowi pierwsze miejsce na rynku, bo tylko wtedy ma szanse na największe pieniądze z reklam – ocenia menedżer jednego z koncernów medialnych. Kolejne miejsca w tej walce zajmują Wirtualna Polska i Interia. Coraz aktywniejsi są wydawcy prasowi: Polskapresse i Media Regionalne, a za nimi Axel Springer i Infor PL.

Jedynym nadawcą telewizyjnym, który liczy się w tym gronie jest TVN ze swoim serwisem TVN24.pl. To dla niego w pierwszej kolejności, zdaniem obserwatorów, zagrożeniem może być przede wszystkim serwis Tokfm.pl. Niewykluczone jednak, że nowe oferta poszerzy rynek.

– TVN24.pl raczej nie odebrał użytkowników innym serwisom ze swojej grupy, tylko pozyskał nowych. Najwięksi gracze uruchamiają serwisy, by zabezpieczyć sobie tyły. W internecie nic nie jest dane raz na zawsze. Użytkownicy są mniej lojalni i chętniej migrują. Grupy medialne to wiedzą. Mają ogromne zasoby treści, więc wolą je wykorzystywać tworząc kolejne serwisy, by nie oddać tego pola konkurentom – dodaje Adam Wysocki.