Akcje firmy podrożały prawie o 13 proc. w reakcji na doniesienia, że jej zysk wzrósł do 948 mln euro, lub 26 centów na akcję, z poziomu 576 mln euro (15 centów) w porównaniu z kwartałem przed rokiem. Sprzedaż wyniosła 12 mld euro.

Nokia zwiekszyła w minionym kwartale swój udział w rynku smartphonów do 40 proc., wobec 31 proc. przed rokiem. Firma dodała szereg nowych aplikacji, jak darmowa nawigacja, modernizując interface, żeby stawić czoła konkurencji ze strony iPhone firmy Apple i oprogramowaniu Android koncernu Gogle. Także tańsze modele telefonów zostały wyposażone w cechy smartphonów, jak ekran dotykowy czy przeglądarka internetowa.

CZYTAJ TAKŻE: Nokia pozwała Apple za kradzież patentów

“Nasze wyniki w segmencie smartphonów, w połączeniu z sukcesami na rynkach wschodzących, pomogły nam zwiększyć sprzedaż naszych urządzeń I usług zarówno w skali kwartału, jak I roku” – oświadczył Olli-Pekka Kallasvuo.
W zeszłym miesiącu Kallasvuo zadeklarowal, że firma zamierza utrzymać swój udział w rynku, zwiększając zyski. W minionym kwartale do Nokii należało 39 proc. rynku mobilnych telefonów, co stanowiło wzrost o 2 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Reklama

Nokia sprzedała w ciągu kwartału 126,9 mln telefonów po przeciętnej cenie 63 euro. Przychody w segmencie samrtphonów wzrosły do 3,9 mld euro, podczas gdy przeciętna cena aparatu spadła ze 190 euro do 186 euro.

ikona lupy />
Nokia / Bloomberg
ikona lupy />
Nokia - zysk netto w 4 kwartale 2009 roku / Forsal.pl