Ilość klientów dokonujących zakupy poprzez Internet częściej niż raz w miesiącu wzrosła dwukrotnie – do 52 proc. pytanych. Należy dodać, że agencja Romir przeprowadziła ankietę na reprezentatywnej próbie 1500 Rosjan w wieku 18 i więcej lat na terenie całego kraju. Okazuje się, że z zakupów w sieci skorzystał w 2009 r. o 9 proc. klientów więcej niż w poprzednim i stanowili oni ponad 70 proc. odwiedzających strony internetowe e-sklepów.
Jednak 48 proc. pytanych dokonywało zakupów w sieci rzadziej niż raz w miesiącu. Co najmniej raz w miesiącu 24 proc., a 19 proc. – dwa - trzy razy na miesiąc. Ciekawe, że aż dwukrotnie skoczyła liczba klientów kupujących częściej niż dwa - trzy razy na tydzień. Stanowią oni już 3 proc. wszystkich klientów internetowych.

„W najbliższym czasie ta tendencja utrzyma się i grono Rosjan korzystających systematycznie z zakupów przez Internet będzie rosnąc. Obiecuje to aż 90 proc naszych respondentów” - podał Romir. Istotne jest, że coraz mniej Rosjan wyraża się negatywnie o zakupach w e- sklepach W ub. roku było ich mniej aż dwa razy, bo zaledwie 4 proc. pytanych.

Nie powinno dziwić, że zakupy przez Internet cieszą się rosnącym powodzeniem w tym ogromnym kraju. Głównie z racji szerszej możliwości wyboru towarów (książek, płyt, odzieży czy sprzętu turystycznego i hobbystycznego - myślistwo, wędkarstwo) niż w sklepach stacjonarnych na odległej prowincji. W efekcie firmy kurierskie zacierają ręce, bo im także rosną obroty.