Łącznie do serwisów zostało wezwanych niemal 438 tysięcy pojazdów, z czego lwia część dotyczy samochodów sprzedanych w Stanach Zjednoczonych. Honda podejrzewa uszkodzenie poduszek powietrznych w niektórych swoich modelach. Producentem wadliwego wyposażenia jest tokijska firma Takata.

W porównaniu do 8 mln samochodów, wezwanych do serwisów przez Toyotę, kłopoty Hondy są niewielkie, ale obecnie każda tego typu sprawa skupia zainteresowanie mediów. „Z powodu problemów Toyoty, akcja Hondy przyciąga sporą uwagę, ale to nie jest nic wielkiego. Takie wezwania to w zasadzie codzienność” - komentuje analityk Mamoru Kato z Tokai Tokyo Research Center. Pozostaje jednak faktem, że Honda z wadliwymi poduszkami wiąże 12 wypadków, w tym jeden śmiertelny.

Usterki w jednym z flagowych towarów eksportowych Japonii mocno nadwyrężają wizerunek tamtejszych producentów. Kłopotami Toyoty zainteresowali się nawet politycy. Członek japońskiego rządu Mizuho Fukushima uważa, że tak duża ilość wadliwych samochodów niszczy obraz całego państwa w oczach świata. „Nieważne, za granicą czy w kraju, pedał gazu czy hamulec, rzecz ma być załatwiona szybko i sprawnie, aby przywrócić zaufanie do japońskich firm”- apeluje Fukoshima.

ikona lupy />
Honda podejrzewa usterkę poduszki powietrznej w swoich samochodach / Bloomberg
Reklama