Spółka medialna Agora miała w IV kwartale 2009 roku 14,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 30,69 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 19,48 mln zł wobec 25,34 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 291,11 mln zł wobec 335,89 mln zł rok wcześniej.

Jest to wynik znacznie lepszy od oczekiwań rynkowych, których średnia wynosiła 9,2 mln zł zysku. Analitycy spodziewali się w tym okresie wyniku netto w wysokości 5,3-11,4 mln zł.

Jak poinformował analityk X-Trade Brokers Marcin Kiepas, w pierwszych godzinach notowań w reakcji na wyniki kwartalne akcje Agory (AGORA) mogą zdrożeć. Jego zdaniem zważywszy na to, że publikację raportu spółki poprzedził tygodniowy wzrost kursu jej walorów, w późniejszych godzinach sesji może pojawić się pokusa do realizacji zysków.

Agora: wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła w 2009 r. 7,1 mld zł

Reklama

Jak poinformowała Agora w prezentacji dla inwestorów, wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła w 2009 r. 7,1 mld zł. Oznacza to spadek o 13 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

W samym IV kwartale wartość polskiego rynku reklamowego spadła o 11 proc. w ujęciu rocznym – do 2,15 mld zł.

Z raportu wynika, że jedynym segmentem rynku, który w 2009 r. zanotował wzrost, był internet (ok. 15 proc. wzrostu w samym IV kwartale). Najszybciej spadały wydatki na reklamy w prasie codziennej.

Największy udział w całym rynku reklamowym w 2009 r. miała telewizja, na którą przypadało 47 proc. wydatków reklamowych (wzrost o 0,5 pkt proc.), udział internetu wzrósł o 2,5 pkt proc. do 12 proc., a dzienników spadł o 2 pkt proc. do 11 proc.

Raport oparto o szacunki własne Agory, dane Starlink, IGRZ oraz Expert Monitor.

ikona lupy />
Agora - zysk netto w 4 kwartale 2009 roku / Forsal.pl